Agnieszka – vässar rutiner och processer

Agnieszka – vässar rutiner och processer

”När den här tjänsten dök upp kändes den som klippt och skuren för mig”, säger Agnieszka Zbikowska som har flyttat från Malmö till Stockholm för att ta sig an rollen som Store Process Manager.

Du har jobbat som butikschef och öppningsprojektledare på Tele2 sedan 2011. Vad var det som gjorde att jobbet du har klivit på nu kändes som en perfekt matchning?

– Som person är jag en riktig problemlösare som tycker att det roligt att få vända på stenar. Efter flera år i butikerna har jag också med mig en bra insyn i hur arbetet där fungerar. När jag läste om tjänsten lät det helt enkelt för roligt och spännande för att inte ta chansen.

Vad kommer du göra i din nya roll?

Jag kommer att arbeta med processer och rutiner. Dels att skapa nya, och dels att förbättra dem som redan är på plats idag. Det handlar mycket om att optimera olika typer av informationsflöden. Målet är att underlätta och förenkla för vår personal i butikerna, vilket i sin tur leder till bättre service och nöjdare kunder.

Kan du ge ett exempel på hur kunden påverkas av det du gör.

– Som kund vill man att det ska gå snabbt och smidigt i butiken. Genom att förbättra informationsinnehållet i våra interna system så kan butikspersonalen svara på kundens frågor direkt utan att behöva ringa och söka efter informationen.

Men du har inte bara börjat ett nytt jobb, utan även lämnat din hemstad Malmö för Stockholm. Hur känns det?

– Det har förstås varit blandade känslor kring flytten. Självklart har det varit tufft att lämna familj och vänner, men samtidigt var jag redo att gå vidare och visste hela tiden att det var det här jag ville.

Just nu handlar kanske det mesta av din fritid om att finna dig till rätta i din nya stad?

– Precis så är det. Just nu bor jag i en jätteliten etta som jag hyr i andra hand och håller på och leta större boende. Jag har mycket att se fram emot både privat och på jobbet.