Prisbelönt sommarplugg för ungdomar återvänder till Tele2 Arena

Efter förra årets succésatsning arrangerar nu Tele2 återigen ”Sommarplugget” för nyanlända ungdomar på Tele2 Arena, tillsammans med Right To Play. Sommarplugget, som är en del av ett större jobb- och praktikprogram, initierades 2017 och innebär att nyanlända ungdomar får en plats där de kan plugga tillsammans, öva praktisk svenska, praktisera och sommarjobba.

Tele2 fortsätter vinna förtroende och tecknar avtal med Uppsala kommun

Nyligen blev det klart att Tele2 vunnit ytterligare en ny kund då Uppsala kommun väljer Tele2 som leverantör för telefonitjänster. Avtalet mellan Tele2 och Uppsala kommun innefattar en molntjänstlösning innehållande växelplattform och runt 15 000 abonnemang inom mobila och fasta anknytningar, mobila bredband samt trygghetsabonnemang.

Tele2 först ut i Sverige med Android zero-touch enrollment – för enklare mobilanvändning på företag

Tele2 är först ut bland de svenska operatörerna att lansera Googles tjänst ”Android zero-touch enrollment” som hjälper företags medarbetare att snabbt komma igång med sin arbetsmobil. Tjänsten är en del av ”Android Enterprise” och kommer förenkla för anställda att använda samma digitala verktyg hemma som på jobbet, samtidigt som det förbättrar företagets säkerhet.

Uppkopplad fotbollsfest på Tele2 Arena med Europas största storbildsskärm

Det råder fotbollsfeber i världen och för alla svenska fans som stannar på hemmaplan bjuder Tele2 Arena in till fotbollsfest och visar alla Sveriges gruppspelsmatcher på Europas största storbildsskärm. Det kommer även livesändas e-sportsmatcher med lag bestående av svenska YouTube-stjärnor, och representanter från e-sportlandslaget kommer finnas på plats för att spela och coacha.

Svenska företag bäst på innovation och sämst på personalfrågor

Svenska företag rankar sig själva som bäst inom innovation och it i sin verksamhet och att de har mest utvecklingspotential i personal- och arbetsmiljöfrågor. Det visar ”Stay Ahead Index” som skapats av Tele2 för att mäta hur framgångsrika företag är. Resultatet visar att det genomsnittliga snittet för svenska företag idag är 6,9 av 10. 

Bröderna Max och Allen vinner världens första End-Up med idén Heartstrings

Tidigare idag korades vinnaren i Tele2:s tävling End-Up och det startklara aktiebolaget överlämnades till bröderna Max Mohammadi och Allen Mohammadi med idén Heartstrings. Det innebär att de från och med idag tar över ett komplett företag inklusive specialdesignat kontor och startkapital, till ett sammanlagt värde av två miljoner kronor.