Comviq lanserar fler utlandstjänster för kontantkortskunder

Med den nya tekniken behöver kunderna inte längre ringa en talsvarsmaskin för att tanka på sina kontantkort. För att tanka på sitt kort med det belopp som värdebeviset anger trycker kunden följande på sin telefon: *110* värdebevisnumret # och lur.

 
Kunden kan enkelt hålla koll på sitt saldo genom att slå *111# och lur. Kunden kan även enkelt få information om sin intjänade bonus och innestående ränta direkt i telefonens display genom att slå *113# och lur.
 
Slutligen kan kunden lika enkelt aktivera sitt IQ Svar (röstbrevlåda) genom att slå *114# och lur. Inom kort får kunden ett SMS som bekräftar att tjänsten är aktiverad.
 
– De nya tjänsterna gör det ännu lättare att resa med mobilen. Alla blir glada förutom vår talsvarsmaskin som nu får ännu mindre att göra, säger Karl-Johan Nybell, Ansvarig för Produktledning, Tele2 Sverige.
 
För mer information, vänligen kontakta:
Karl-Johan Nybell, Ansvarig för Produktledning, Tele2 Sverige AB, telefon 08-5626 4000
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 46 26
 
Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.
Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: