Åse Holmberg

Åse Holmberg

Åse är sedan juni 2016 kommunikations- och marknadsdirektör och ansvarig för att Tele2 och Comviq ska vara de mest valbara och älskade varumärkena inom telekom.

Åse inledde sin karriär på Tele2 för åtta år sedan, då som Customer Loyalty Manager och alltsedan dess har hon i olika roller haft fokus på kundrelationer och kundförbättringar – allt från kundservice till stora projekt med syfte att förbättra kundupplevelsen. Innan hon hamnade i telekombranschen på Tele2 jobbade Åse i modebranschen, bland annat inom ekonomi, CRM och sälj.

Åse är född i Getinge utanför Halmstad men uppvuxen i Eskilstuna. Vid Handelshögskolan i Göteborg läste hon till civilekonom men hon har också beteendevetenskap och design management på sitt CV.

Till skillnad från kollegorna i ledningsgruppen är det inte skidorna hon slänger på sig när hon vill koppla av. I stället är det dansskorna som åker fram och latinamerikanska danser gör henne extra glad.

Åse är övertygad om att nyckeln till goda resultat är att ha tydliga mål och motiverade medarbetare. Hon ser det därför som en av sina viktigaste uppgifter och styrkor att utveckla och stötta sina medarbetare så att de når sin fulla potential.