Gruppchef Sales Support & Administration

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Nu söker vi en Gruppchef Sales Support LES. Är du den vi letar efter?

Det här är jobbet…

Gruppen Sales Support LES är en del av Sales Support & Administration inom enheten Commercial Business som vänder sig till företagsmarknaden. SS&A supporterar säljkåren i pre-sales fasen med administrativa uppgifter så som att skapa kundavtal och efter tagen affär genom att validera och registrera upp affärerna i våra affärssystem.

Våra mål är att hålla bra ledtider gentemot säj kår och leveransavdelning samt hög kvalitet i våra överlämningar.

Sales Support & Administration ansvarar även för förvaltning och utveckling av säljprocessen inom Tele2:s företagssegment.

 

Som Gruppchef Sales Support LES ansvarar du bland annat för:      –   Leda det operativa arbetet för halva gruppen, bestående av ca 15 personer, fördelade på 3 orter

  • Fullt personalansvar för medarbetarna i gruppen
  • Leda det dagliga arbetet på funktionen, coacha medarbetarna och vara ett stöd för säljare och kunder.
  • Utveckla rutiner och processer inom gruppen och i samarbete med andra avdelningar
  • Kravställa på systemförbättringar
  • Leda och driva projekt 
  • Rapporterar till chefen för Sales Support & Administration
  • Uppföljning och rapportering av KPI:e

Det här är vad du har…

  • Erfarenhet fån telekombranschen
  • Tidigare chefs och/eller ledarskapserfarenhet
  • Erfarenhet från coachning av anställda
  • Vana att leda i förändring
  • Processkunskap
  • Högskoleutbildning eller motsvarande
  • Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift

Som chef har du…

  • En klar uppfattning om både egna och organisationens mål på kort och lång sikt
  • Förmåga prioritera och genomföra aktiviteter som leder till målet
  • Förmåga att ta initiativ, sätta igång aktiviteter och driva dessa framåt så att resultat uppnås
  • Vilja och förmåga att finna lösningar och förändra verksamheten efter nya förutsättningar – Viljan att förankra idéer och få berörda att medverka för att nå en optimal lösning
  • Skapa en ”vi-anda”
  • Ta fram det bästa hos varje medarbetare
  • Bedöma medarbetarnas utvecklingspotential
  • Ge konstruktiv kritik
  • Samla medarbetarna för ett arbete mot ett gemensamt mål

Det här är vem du är…

  • Fungera stabilt under press och i motgång
  • Förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt
  • Konstruktiv i ditt sätt att kommunicera
  • Målorienterad
  • Prestigelös och orädd att do the ground work
  • Flexibel I ditt tankesätt
  • Initiativtagande och lösningsorienterad
  • Kvalitativt tillvägagångssätt

Det här är vad Tele2 kan ge dig…

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

… Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer. 

 

Tjänsten är placerad i Kista.

Välkommen med din ansökan senast den 9 juni. Urval och intervjuer sker löpande.