Tele2 Service Manager - B2B Sales Operation

Tele2 är ett internationellt bolag med helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Vi har utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.  

 Tele2 söker nu en Service Manager till avdelningen B2B Sales Operations. Tjänsten ger dig en unik möjlighet att utveckla kunder och deras kommunikationslösningar för att skapa en långsiktigt lönsam affär. 

Det här är jobbet… 

Som Service Manager är du kundansvarig och säkerställer kvalitén och drift av de kommunikationslösningar vi levererar till våra kunder. Du är kundens kontaktperson in i Tele2’s organisation och för att nå dina mål samarbetar du tätt med vår försäljningsorganisation, kundservice, leveransorganisation och teknikavdelning. 

Din huvuduppgift är att förvalta driften av Tele2´s tjänster hos kunden och du gör det genom att:  

  • Hålla regelbundna driftmöten med kunden och delta i affärsmöten.
  • Koordinera och rapportera mot eventuella eskaleringar utförda av kunder.
  • Ge information kring de tjänster som Tele2 levererar inom ramen för avtalet.
  • Proaktivt ge kunden förslag för att optimera kommunikationslösningen utifrån dagens behov.
  • Bevaka förändringar inom Tele2 som kan ha påverkan på kunden.  

Det här är vad du har…  

  • Akademisk utbildning inom IT/Telecom eller motsvarande kunskaper inhämtade genom praktisk yrkeserfarenhet.
  • Erfarenhet från B2B-kundrelationer, såsom service manager, projektledare hos systemintegratör/operatör, key account manager eller annan aktör i telekom- eller IT-branschen.
  • Mycket goda kunskaper i Office paketet (Word, Excel, PowerPoint).
  • Goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
  • B-körkort.
  • Kunskaper och erfarenhet av ITIL är meriterande.  

Det här är vad Tele2 kan ge dig… 

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.  

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram 

… vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension. 

Är du en engagerad person som brinner för teknik och människor, och vill jobba i en snabbt föränderlig miljö så tror vi att du är helt rätt person för oss. Och att vi är helt rätt plats för dig. Vi ser fram emot att få träffa dig.  

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.   

Tjänstens placering är flexibel då Tele2 har kontor över hela Sverige.  

Välkommen med din ansökan senast den 2018-06-24. Urval och intervjuer sker löpande.