Driftstörningar i mobilnätet på 2G, 3G och 4G

Under eftermiddagen har en driftstörning i mobilnätet påverkat kunder i 2G, 3G och 4G. Störningen har inneburit att kunder kan haft svårt att ringa, och störningar har också förekommit på mobildata. Störningen konstaterades 16.15 under onsdagseftermiddagen. Störningen har påverkat kunder i flera delar av landet.

– Vi ser bättring nu efter 16.45 men kan konstatera att kunder fortfarande kan ha svårt att ringa vilket vi ser allvarligt på. Vi arbetar fortsatt med felsökning för att helt avhjälpa felet och beklagar besvär detta innebär för våra kunder, säger Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige.

Det här pressrumsinlägget kommer att kompletteras allteftersom ny information finns att delge.

För mer information/Presskonakt:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige,
Direkt: 070 100 80 64 eller 070-426 40 06 samt oliver.carra@tele2.com