Tele2 vinnare i Gyllene Hjulet i kategorin ”Årets Sponsorskap”

Tele2s sponsorskap av Tele2 Arena i Stockholm är ”Årets Sponsorskap” enligt upplevelseindustrins tävling ”Gyllene Hjulet”, som presenterade alla sina vinnare i samband med en gala i Stockholm igår torsdagen den 26 mars.

– Jag är otroligt stolt över det här erkännandet. När vi bestämde oss för att gå in som namnsponsorer i Tele2 Arena var vi fast beslutna om att inte bli ännu en sponsor som bara sätter sitt namn på något. Det här priset ser vi som ett erkännande för att vi levt upp till den målsättningen, säger Pernilla Oldmark, Kommunikations- och marknadsdirektör Tele2 Sverige.

I samband med galan för upplevelseindustrins tävling Gyllene Hjulet, som arrangeras av Sponsrings- och eventföreningen korades under gårdagskvällen i Stockholm vinnare i en rad kategorier. Kategorierna sträckte sig från just ”Årets Sponsorskap” – som det under kvällen stod klart att Tele2 Sverige vann med bidraget ”En Arena i Världsklass” – till kategorier som ”Årets Internationella”, ”Årets Rättighetsinnehavare” och ”Årets Samhällsengagemang” med mera.

Motiveringen löd:

”Det här är ett paradexempel på hur man skall bedriva arenasponsring. Ett kommersiellt projekt som genom tydlig aktivering tillför mycket högt värde för kunder, allmänhet och varumärke. Fokus var och är att förhöja arenaupplevelsen för besökarna. Därför skapades bland annat världens bästa arenanät, och under Aviciis spelning laddades mer än fyra gånger mer data upp i mobilnätet på Tele2 Arena än i hela Stockholm. Ett tydligt kvitto på att Tele2 förstår och skapar relevant fördel för målgruppen genom nära koppling till egen affär och affärsnytta”

– Att redan efter lanseringsåret tilldelas det här priset sporrar oss att höja ambitionerna ytterligare 2015. Vårt fokus är fortsatt – vilket juryn också lyfer fram – att förhöja hela arenaupplevelsen för alla besökare. Nu ser vi fram emot att få jobba nära alla våra samarbetspartners kring arenan för att toppa 2014 års aktivering av sponsorskapet redan under 2015, säger Oscar Klingensjö, Chef för Event och Sponsring på Tele2 Sverige.

För mer information om Gyllene Hjulet besök http://www.gyllenehjulet.se .

För mer information samt kontakt med Pernilla Oldmark och Oscar Klingensjö:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige, 070-426 40 06