Prime blir Tele2s nya PR-byrå

Efter nio års samarbete med Spotlight tar kommunikationsbyrån Prime över samarbetet för Tele2 och Comviqs affärsdrivande PR- och kommunikationsinitiativ i Sverige. Byte av byrå görs i samband med en ny strategisk riktning för Tele2.

Under 2017 har Tele2 Sverige haft en dialog med utvalda PR-byråer för att finna en ny strategisk partner för kommunikations- och PR-initiativ. Nu står det klart att Prime blir Tele2s nya partner i syfte att stärka både Tele2s och Comviqs position på marknaden tillsammans med andra utvalda samarbetspartners. Detta betyder att samarbetet med Spotlight avslutas efter nio år.

–          Vi har haft ett långt och mycket uppskattat samarbete med Spotlight. Köpet av TDC och nylanseringen av Tele2s varumärke är ett led i att utveckla vår affär i riktning mot tillväxttrender i branschen. Då är det rätt läge att utmana oss själva och anlita en ny byrå. Prime har en fantastisk energi och kreativ höjd som kommer låta oss fortsätta utmana marknaden tillsammans med våra partnerbyråer, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige.

Samarbetet kommer omfatta både privat- och företagsmarknaden. Kundansvarig på Prime blir Leif Geiger, partner på Prime och ansvarig för byråns tech-erbjudande.

–          Det ska bli fantastiskt att få jobba med en värderingsstyrd kund som Tele2. De vill ha byråpartners som vågar utmana och det känns som att vi verkligen träffat rätt värderingsmässigt och i vår inställning till hur man skapar värde genom kommunikation. Telekombranschen kräver att man ligger långt framme i sin kommunikation om det ska fungera. Tele2s ingångsvärden gör att de är just den typ av kund Prime vill inleda partnerskap med, säger Leif Geiger.

För mer information kontakta:

Malin Selander, Kommunikationschef Tele2 Sverige, Telefon: 070-426 40 06