December 2013

Tele2 AB: Konkurrensverket godkänner Tele2 Sveriges försäljning av bolagets kabel- och fiberverksamhet på privatmarknaden till Telenor

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2"), (OMX Nordiska Börsen: TEL2 A and TEL2 B), meddelade i dag att man nu erhållit beslut om medgivande från Konkurrensverket att slutföra försäljningen av bolagets kabel- och fiberverksamhet på privatmarknaden till Telenor. Affären slutförs den 2 januari 2014.

November 2013

Mobilbranschen måste involveras tidigare i kommuners stadsutveckling

Mobilnät tas för givet när städer växer i stället för att behandlas som annan strategisk infrastruktur i plan- och exploateringsprocessen. Nu har Tele2s VD Thomas Ekman och Samuel Skott, Chef för Tele2 Privat, skrivit ett brev till Stockholms stad för att lyfta frågan och inleda en dialog om hur man kan säkerställa mobiltäckning i världsklass i nya stadsdelar och bostadsområden redan från inflyttningsdatum.

Tele2 kommenterar medierapporteringen kring automatiserat flöde till myndigheter

Tele2s chefsjurist kommenterar Ekots rapportering i dag om att SÄPO och andra svenska myndigheter på allt lösare grunder kräver allt mer insyn i användardata och tillgång till användaruppgifter som exempelvis mobiloperatörer som Tele2 har i förtroende från sina kunder. "Utvecklingen är bekymrande ur ett integritetsperspektiv och vi har varit och är mycket kritiska," säger Stefan Backman, chefsjurist på Tele2 Sverige.

Oktober 2013

Tele2 kommenterar rapportering om avgifter kring masttömningar

Polisen i Kalmar riktar kritik mot att Tele2 haft höga kostnadsförslag för att lämna ut data i samband med omfattande och ovanliga masttömningar. ”Vår prismodell ligger i linje med övriga operatörers och fungerar i normala fall men har slagit fel vid ovanligt stora masttömningar. Därför gör vi om modellen för den typen av förfrågningar”, kommenterar Malin Livhage.

September 2013

Augusti 2013

Juli 2013

Juni 2013

Maj 2013

Tele2 förstärker täckningen i hela Sverige

-Omfattade uppdradering av mobilnätet ger kunderna bättre mobilupplevelse Natten mellan lördag och söndag togs det sista steget i en vidsträckt uppgradering av Tele2s mobilnät. Vid sidan om den stora utrullningen av ett landsomfattande 4G-nät har Tele2 tillsammans med Telenor kraftigt förbättrat täckningen, samtalskvaliteten och datakapaciteten i 2G-nätet från Riksgränsen i norr till Ystad i söder.

April 2013

Tele2 först i Sverige med 4G för Apple iPhone, iPad och iPad Mini

Med start i dag är Tele2 först och ensam operatör på svenska mobiltelefonimarknaden att kunna erbjuda sina kunder med Apple iPhone 5, 4:e generations iPad och iPad Mini möjlighet att surfa i 4G-hastighet. Det sedan Apple öppnat funktioner som möjliggör 4G över 1800 MHz-bandet. Tele2 har öppnat upp nätet i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Mars 2013

Februari 2013