Oktober 2016

8 av 10 svenskar surfar fortfarande på samma sajter och appar– ”Det är dags att bejaka internets alla möjligheter”

I år fyller internet 25 år och vi har aldrig varit så uppkopplade som vi är nu. Nu visar en ny Sifo-undersökning från Tele2 att svenskarna är redo att koppla upp sig ännu mer. Samtidigt framkommer det att svenskarna fortfarande begränsar sig i vad de väljer att ta del av på nätet. Närmare 6 av 10 (56 procent) svenskar upplever i dag att de inte utnyttjar internets alla möjligheter och fler än 8 av 10 surfar på samma sajter och använder samma appar.

Juli 2016

Nu förbättrar Tele2 täckningen längs Sveriges järnvägar

Idag kommer Tele2 och Telenor genom det gemensamma bolaget Net4Mobility att aktivera 900 MHz-bandet på 160 basstationer längs det svenska järnvägsnätet. Förändringen gör att täckning, hastigheten och kapaciteten i nätet kommer att öka för Sveriges alla tågresenärer och alla som bor eller arbetar i närheten av järnvägsspår.

Maj 2016

Europa tar ton för öppenhet i ny låt från Tele2 och Pontus Winnberg

Tusentals människor runtom i Europa har sjungit in sitt bidrag i Tele2:s app The Sound of Europe i samband med 60-års jubileumet av Eurovision Song Contest. I dag släpps resultatet – låten One – där Europa tillsammans bildar världens första crowdsourcade sångröst som tar ton för öppenhet. Låten går att lyssna på via plattformar som Spotify och iTunes mfl. och alla intäkter av den spelade låten går till Radiohjälpen.

April 2016

Tele2 och Pontus Winnberg crowdsourcar sång för öppenhet

I dag lanserar Tele2 initiativet The Sound of Europe för att bidra till öppenhet och gemenskap. Tele2 är officiell mobiloperatör för Eurovision Song Contest och inför 60-årsjubiléet av tävlingen låter Tele2 hela Europa vara en del av världens första crowdsourcade sångröst där alla intäkterna går till Radiohjälpen.