December 2013

Tele2 AB: Konkurrensverket godkänner Tele2 Sveriges försäljning av bolagets kabel- och fiberverksamhet på privatmarknaden till Telenor

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2"), (OMX Nordiska Börsen: TEL2 A and TEL2 B), meddelade i dag att man nu erhållit beslut om medgivande från Konkurrensverket att slutföra försäljningen av bolagets kabel- och fiberverksamhet på privatmarknaden till Telenor. Affären slutförs den 2 januari 2014.

November 2013

Mobilbranschen måste involveras tidigare i kommuners stadsutveckling

Mobilnät tas för givet när städer växer i stället för att behandlas som annan strategisk infrastruktur i plan- och exploateringsprocessen. Nu har Tele2s VD Thomas Ekman och Samuel Skott, Chef för Tele2 Privat, skrivit ett brev till Stockholms stad för att lyfta frågan och inleda en dialog om hur man kan säkerställa mobiltäckning i världsklass i nya stadsdelar och bostadsområden redan från inflyttningsdatum.

Tele2 gör global satsning på M2M

Tele2 AB gör en global satsning inom det kraftigt växande området för maskin-till-maskin-kommunikation, M2M. Initiala lanseringsmarknader blir Sverige, Norge och Holland, men Tele2 M2M Global Solutions kan redan från start adressera kunder globalt.

Tele2 kommenterar medierapporteringen kring automatiserat flöde till myndigheter

Tele2s chefsjurist kommenterar Ekots rapportering i dag om att SÄPO och andra svenska myndigheter på allt lösare grunder kräver allt mer insyn i användardata och tillgång till användaruppgifter som exempelvis mobiloperatörer som Tele2 har i förtroende från sina kunder. "Utvecklingen är bekymrande ur ett integritetsperspektiv och vi har varit och är mycket kritiska," säger Stefan Backman, chefsjurist på Tele2 Sverige.

Tele2 tar bort operatörslås på iPhone

Tele2 är först ut av de svenska operatörerna med att ta bort operatörslåset på iPhone. Det innebär att samtliga mobiltelefoner som säljs med Tele2-abonnemang nu är olåsta. Förändringen sker som ett steg i att möta kundernas önskemål om ökad flexibilitet. Nu tar Tele2 bort …

Med anledning av det rådande läget på Filippinerna

Med anledning av det rådande läget på Filippinerna har kunder till Tele2 och Comviq som befinner sig i landet erhållit ett sms som informerar dem om att de under november månad, kostnadsfritt kan ringa och skicka sms inom Filippinerna och hem till Sverige.

Oktober 2013

Tele2 kommenterar rapportering om avgifter kring masttömningar

Polisen i Kalmar riktar kritik mot att Tele2 haft höga kostnadsförslag för att lämna ut data i samband med omfattande och ovanliga masttömningar. ”Vår prismodell ligger i linje med övriga operatörers och fungerar i normala fall men har slagit fel vid ovanligt stora masttömningar. Därför gör vi om modellen för den typen av förfrågningar”, kommenterar Malin Livhage.

September 2013

Tele2s företagskunder slipper Obama-kaos i Stockholm

Säkerhetspådraget i Stockholm inför Barack Obamas besök är enormt. Stora delar av Stockholms innerstad och kommunikationsmöjligheter stängs av under både onsdag och torsdag, något som kan göra det svårt för många företagare att ta sig till jobbet eller ha fysiska möten.

Juni 2013

Tele2 öppnar sin femtionde butik

Tele2s butikskedja fortsätter att expandera. I dag nås en viktig milstolpe när butik nummer 50 slår upp dörrarna på Hornsgatan i Stockholm. Butikssatsningen som startade 2009 har varit väldigt lyckad med etableringar runt om i landet som skapat över 300 arbetstillfällen.

Januari 2013

Idé för effektivare brandkår vann Tele2s M2M-tävling

Årets Tele2 M2M Innovation Award är avgjord och Chalmers-studenten Joakim Ericson tog hem förstapriset och 70 000 kronor för sin idé på hur M2M-teknik kan användas för att effektivisera brandkårens räddnings- och släckningsarbete.