December 2014

Oförändrade priser på mobildatapaket utanför EU för Tele2 och Comviqs kunder trots momspålägg efter årsskiftet

Ett EU-direktiv och efterföljande beslut av riksdagen ålägger svenska mobiloperatörer att från och med den 1 januari 2015 betala 25 procent moms på kunders användning av mobiltelefonitjänster utanför EU-zonen. Flera operatörer höjer därför nu sina slutpriser för alla roamingtjänster utanför EU, men Tele2 Sverige AB har beslutat att låta priserna på mobildatapaket ligga stilla trots momskravet för både privat- och företagskunder inom alla varumärken

Tele2 och Viaplay i nytt partnerskap

Tele2 och Viaplay har skrivit på ett samarbetsavtal som till en början ger Tele2s privatkunder två fria månader med Viaplay. Därefter kan kunderna köpa Viaplay, som erbjuder streamade filmer, serier och sport, direkt från Tele2.

Oktober 2014

Tele2 Business växer med fler företagsaffärer

Allt fler företag väljer Tele2 som kommunikationspartner. Under årets första nio månader ökade nyförsäljningen med 23 procent till 933 miljoner kronor, jämfört med motsvarande period i fjol. Bland de nya kunderna och utökade uppdrag märks bland andra Volkswagen Group, Volvo och Konkurrensverket.

September 2014

Swipnet bevaras som internethistoria

Nu har Tele2 Sverige stängt ned Swipnet - men all material finns genom ett samarbete med stiftelsen .SE kvar inom ramen för projektet "Internetmuseum", ett initiativ från stiftelsen som dokumenterar den svenska internethistorien.

Februari 2014

Tele2 kortar sina uppsägningstider

Tele2 kortar nu ner uppsägningstiden på sina abonnemang från 3 månader till 1 månad. De nya uppsägningstiderna gäller från 1 februari och rör alla kunder som tecknar ett nytt eller förlänger ett befintligt abonnemang.