Studenter SMS:ar för 0 kronor med nytt abonnemang

Lagom till terminsstarten lanserar Tele2 ett nytt abonnemang speciellt för studenter på landets universitet och gymnasieskolor – Tele2 SMS Kompis. Abonnemanget är tillgängligt för Studentkortets drygt 300 000 medlemmar samt för alla läsare av tidningen Chili.

Med Tele2 SMS Kompis kan studenter nu ringa utan minuttaxa till Tele2s kunder i Sverige, skicka kostnadsfria SMS till alla operatörer inom landet samt skicka MMS för 0 kronor till alla Tele2-kunder i Sverige.
 
– Studenter är som de flesta av oss väldigt måna om att hålla nere sina kostnader. Med nya SMS Kompis ger vi dem möjlighet, att genom en ännu lägre mobilräkning, få mer pengar över varje månad, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.
 
När Tele2 introducerade Kompis för tre år sedan, blev abonnemanget snabbt en favorit främst bland ungdomar som nu kunde prata obegränsat med varandra genom att hela kompisgänget valde samma abonnemang.
 
– Jag vågar påstå att vårt Kompisabonnemang redan är det populäraste abonnemanget bland ungdomar i Sverige. Därför är det naturligt att vi lanserar SMS Kompis exklusivt till studenter och gymnasieelever i ett första skede, säger Thomas Ekman.
 
Abonnemanget kan köpas via www.studentkortet.se eller www.chili.se.
 
Priser SMS Kompis

* Priset gäller för upp till 3 000 SMS/MMS per månad
För mer information, se www.tele2.se.
 
För mer information, vänligen kontakta:
 
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 070-426 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26.
 
Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.