Tele2 Business levererar Kommunikation som tjänst till Inspektionen för vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) väljer Tele2 Business som leverantör av Kommunikation som tjänst (KST). Avtalet, som löper på 30 månader med möjlig förlängning med ytterligare 30 månader, innebär leverans av växellösningar, mobil och fast telefoni samt videokonferensteknik.

Myndigheten IVO ser till att svensk vård och omsorg är säker, håller hög kvalitet och bedrivs i enlighet med svensk lag. IVO:s inspektörer rör sig över hela landet och kommunikation, oberoende av plats, är avgörande för verksamheten.

– Vi vill ha en flexibel modell för hela vår IT-infrastruktur för att inte bli inlåsta i hård- och mjukvara som vi varken vill ha eller behöver. Vi vill ha en partner som snabbt kan leverera värde och inte endast burkar eller mjukvara. Det, tillsammans med täckning, har varit fokus i vår upphandling och Tele2 svarade bäst till våra skallkrav, säger Jonas Olsson, IT-chef, Inspektionen för vård och omsorg (IVO).

Tjänstepaketeringen av mobil och fast telefoni för cirka 650 användare, växelösning samt videkonferensmöjligheter gör att IVO undviker initiala investeringskostnader i hårdvara, utan betalar endast en månadskostnad. KST-upplägget ger IVO full kontroll över telekomrelaterade kostnader men med möjligheten att skala upp eller ned efter behov.

– Det känns fantastiskt att få IVO som kund, särskilt då IVO uttalat valde oss för tre områden vi är mycket stolta över; vår nationella mobiltäckning, vår dynamiska tjänstemodell och vår snabba implementation – vi var ensamma med att kunna leverera inom IVO:s snäva men fullt rimliga tidsramar. Våra lösningar gör att IVO kan fokusera på sin kärnverksamhet fullt ut. Vi sköter allt annat, säger Anders Långsved, chef för Tele2 Business.

För mer information, samt kontakt med Anders Långsved:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige, 070-426 40 06