Tele2 Business växer med fler företagsaffärer

Allt fler företag väljer Tele2 som kommunikationspartner. Under årets första nio månader ökade orderboken med 23 procent till 933 miljoner kronor, jämfört med motsvarande period i fjol.  Bland de nya kunderna och utökade uppdrag märks bland andra Volkswagen Group, Volvo och Konkurrensverket.

– Vi har byggt upp en portfölj med moderna tjänster som attraherar företag i alla storlekar. Utvecklingen visar att kvalitet och flexibla lösningar inte måste vara dyra. I år passerar vi återigen miljardvallen i nyförsäljning. Jag kan konstatera att vi växer där Telia tappar, säger Anders Långsved, ansvarig för Tele2 Business.

Tele2 Business startade för två och ett halvt år sedan en stor satsning på att bredda och modernisera erbjudandet mot företagskunder. Den stora ökningen i nyförsäljningen syns framförallt bland företag med fler än 50 anställda. I den kategorin ökade Tele2 Business under årets nio första månader nyförsäljningen med 50 procent, jämfört med samma period 2013.

En stor del i framgången ligger i utvecklingen av molnbaserade tjänster och att sälja kommunikation som tjänst, KST, en växande trend på företagsmarknaden. Under det senaste året har Tele2 lyckats vinna KST-uppdrag hos bland andra Bonnierkoncernen, SJ, Region Gotland, NCC, Linköpings Universitet, Riksåklagaren, Mälardalens Högskola och Volkswagen Group.

Många företag, kommuner och myndigheter ser över investeringarna för kommunikationstjänster. Framförallt finns en stark önskan att ta klivet över till molnbaserade telekomlösningar med kraftigt förbättrade mobila möjligheter. Bland populära fördelar märks möjligheten att jobba och komma åt interna system vart man än befinner sig och att ha växeltjänster i mobilen.

– Jag ser tre framgångsfaktorer som våra kunder uppskattar. För det första att vi investerat i ett nationellt 4G-nät, för det andra har vi ett modernt produktutbud och för det tredje marknadens mest flexibla tjänster, säger Anders Långsved.

För mer information, samt kontakt med Anders Långsved:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige, 070-426 40 06.