Tele2 och Comviq teamar upp med King och ANR BBDO

Både Tele2 och Comviq har nya reklambyråer. Efter 16 år avslutas samarbetet med Forsman & Bodenfors och framöver kommer Tele2 jobba tillsammans med King och Comviq med ANR BBDO.

– Personkemi, kreativ höjd och affärsförståelse har varit viktiga aspekter för oss i våra upphandlingar och jag är övertygad om att vi hittat rätt match för båda våra varumärken, säger Pernilla Oldmark, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige.

Forsman & Bodenfors har under åren tagit fram succéer som ”Big Bill och Small Bill” och konceptet kring fåret Frank för Tele2. Framöver kommer istället King att vara Tele2s reklambyrå för att utveckla Tele2-varumärket.

– Vi vill hela tiden bli utmanade i hur vi ska ta varumärket vidare och är övertygade om att King kan göra det. Det är spännande att vi har fått till en bra byråkonstellation, ett nytt och tajt team som kan jobba med oss på rätt sätt, säger Pernilla Oldmark.

ANR BBDO är ny byrå för Comviq och de populära profilerna Karim och Krister kommer att finnas kvar framöver.

– Vi vill driva vidare och utveckla Comviq-konceptet med Karim och Krister och där har ANR BBDO visat stor förståelse. De kommer absolut att vara den bästa partnern att göra det möjligt tillsammans med oss, säger Pernilla Oldmark.

För mer information kontakta:

Malin Selander, Presschef Tele2 Sverige, tfn: 070-426 40 06