Tele2 tar över all telefoni hos SEB

Tele2 har tecknat ett avtal med SEB om att leverera fast och mobil telefoni till bankens svenska verksamhet. Ordervärdet beräknas uppgå till cirka 50 miljoner kronor och avtalet löper på två år. Totalt omfattar lösningen 5 500 mobilabonnemang samt fast telefoni till SEB:s 10 000 anställda fördelade på 200 kontor runtom i landet.

 
– Idag måste man som operatör både kunna tillhandahålla låga priser och funktionella och smarta lösningar som förenklar administration och hantering, säger Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2. Vi är väldigt glada att kunna möta SEB:s högt ställda krav på båda dessa områden.
 
Tele2 har fått uppdraget på grund av att företaget bäst kunde svara upp mot SEB:s krav på kostnadseffektiva och funktionella tjänster samt tillgänglighet och täckning i näten. Bland annat ska Tele2 leverera en lösning som ger SEB möjlighet att centralisera hanteringen av all fasttelefoni till några få växlar, vilket direkt ger stora kostnadsbesparingar och minskad administration.
 
Avtalet med Tele2 ska dessutom, genom lägre samtalspriser, hjälpa SEB att ytterligare sänka telefonikostnaderna både nationellt och internationellt.
 
För mer information, vänligen kontakta:
Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 46 88 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26.
 

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.