Tele2Comviq hetaste mobiloperatören bland unga – och näst coolaste varumärket totalt efter Coca-Cola

Tele2Comviq kammade igår kväll hem två prestigefyllda utmärkelser vid UngdomsBarometerns varumärkestävling, ”Living the Brand Awards”. Tele2Comviq vann kategorin ”mobiloperatörer” och rankades även som det näst hetaste varumärket samtliga kategorier, endast slagna av Coca-Cola.

 
– Vi är jättestolta över utmärkelserna, särskilt som de kommer direkt från ungdomarna själva. Det visar att det fungerar att vi hela tiden lyssnar på våra kunder och snabbt anpassar våra erbjudanden efter deras behov, säger Niclas Palmstierna, VD för Tele2 i Sverige. Under det senaste året har vi gjort en hel del förbättringar som tilltalar våra yngre kunder. Vi har till exempel drivit prissänkningarna på mobilmarkanden med Comviq Knock-Out, infört gratis SMS för våra Kompis-abonnenter och vidareutvecklat det marknadsledande kontantkortet Comviq Kontant.
 
Bakom varumärkestävlingen ”Living the Brand Awards” står Cosmos Communications, UngdomsBarometern, tidningen Chili och Studentkortet. Resultatet baseras på en omfattande undersökning om ungdomars attityder, inköpsvanor och beteendemönster och deras förhållande till olika varumärken. Undersökningen utfördes i februari bland över 2 600 ungdomar mellan 15 och 24 år över hela landet.
 

 

 
Läs mer om ”Living the Brand Awards” på www.cosmos-com.se

 

För mer information, vänligen kontakta:
Niclas Palmstierna, VD på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626
 
Tele2Comviq är en del av Tele2, Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.