Tele2:s kundnöjdhet ökar för tredje året i rad

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätning över operatörernas kundnöjdhet som offentliggjordes tidigare i dag visar växande siffror för Tele2, vars kundnöjdhet bland företagskunder ökar för tredje året i rad. På liknande sätt fortsätter Tele2 att slå branschsnittet bland privatkunderna.

Tele2 går från 65,4 poäng till 66,1 poäng av 100 möjliga (+0,7) på företagsmarknaden. En ökning som ger Tele2 en andraplacering bland svenska operatörer, samtidigt som den genomsnittliga kundnöjdheten legat i stort sett stilla (+0,1). Mätningen visar att avståndet till förstaplatsen sammantaget minskat, vilket indikerar en allmän kvalitetshöjning.

– Siffrorna för företagsmarknaden är ett kvitto på att våra företag och myndigheter värderar sitt partnerskap med oss högt, och att vår service och våra tjänster möter deras behov, säger Samuel Skott, VD Tele2 Sverige.

Rapportens slutsatser visar att kunderna är allra mest nöjda med de mindre varumärkena, där Comviq ingår, och att Tele2:s sammantagna nöjdhetsresultat är högst bland de större aktörerna.

– Vi är stolta över SKI-resultatet på både företagsmarknaden och privatmarknaden, men vi är aldrig helt nöjda. Kundnöjdhetsarbetet är naturligt för oss på Tele2 och med nöjda kunder kan vi växa och blir ännu starkare. Nu ska vi fortsätta möjliggöra digitalisering och uppkoppling för våra kunder, vilket vi ser att de uppskattar, avslutar Samuel.

För mer information om SKI 2017 för mobil besök Svenskt Kvalitetsindex hemsida här.

Presskontakt  
Louise Ekman, press- och PR-ansvarig, Tele2 Sverige, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com
Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/