Tele2s nya kontor i Karlskoga invigt

I dag invigdes Tele2s nya kontor i Karlskoga. Verksamheten i Karlskoga arbetar med kundservice och sysselsätter för närvarande 254 personer. De nya lokalerna invigdes av Tele2 Sveriges VD Thomas Ekman.

Tidigare var verksamheten fördelad på en rad olika kontorsfastigheter och som mest utspridd på fyra olika ställen. Kundservicen flyttade in i de nya och mer ändamålsenliga lokalerna den fjärde maj i år och verksamheten är nu fullt driftsatt.

– Vi har en lång historia i Karlskoga och det är oerhört glädjande att det nya kontoret är på plats. I Karlskoga hanteras en rad viktiga funktioner och vi gör därför en satsning på nya lokaler som kan säkerställa och optimera vår verksamhet framöver, säger Tele2 Sveriges VD Thomas Ekman.

Från det nya kontoret i Karlskoga hanteras en rad nyckelfunktioner i Tele2s kundservice. Exempelvis hanteras avslut av abonnemang, premiumsupport för företagskunder och fakturahantering och reklamationer.

Det nya kontoret har en helt ny ventilationsanläggning och lokaler som är anpassade för verksamheten. Det har resulterat i att trivseln bland medarbetarna ökat samtidigt som sjukfrånvaron gått ner sedan flytten från de tidigare lokalerna.

– Att flytta in i nya lokaler har varit ett verkligt lyft och det märks tydligt genom ökad arbetsglädje och ännu större engagemang bland medarbetarna. Att sjukfrånvaron gått ner och att vi nu har attraktiva lokaler som personalen är nöjda med är oerhört positivt. Flytten har engagerat alla medarbetare och det känns roligt att allt är på plats, säger Pernilla Lundberg, chef för kundserviceverksamheten för privatmarknaden.

 

 

Kunderservicen i Karlskoga startades 1992 för Comviqs mobiltelefoni. 1995 övergick delar av Comviq och Tele2s kundservice till det nystartade Kinnevikbolaget Transcom. Numera bedrivs delar av kundservicen internt på Tele2 samtidigt som Transcom ansvarar för vissa delar.

Fakta om Tele2s nya Karlskogakontor:

  • 254 anställda med plats för upp till 280 medarbetare.
  • 4 297 m² kontorsyta.
  • 18 konferens- och samtalsrum.
  • 2 stora utbildningssalar.
  • Kontoret är öppet vardagar 07-20.
  • Av 500 000 kundservicesamtal till Tele2 varje månad hanteras 30 000 i Karlskoga.
  • Avdelningar vid kontoret: Tekniksupport, servicedesk för företagskunder, reklamation och avslut av abonnemang.

För mer information, samt kontakt med Thomas Ekman och Pernilla Lundberg, vänligen kontakta:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 40 06