Tele2s VD chattar med kunderna på webben – Kundernas synpunkter ska leda till Sveriges bästa kundservice

Med målet att ha Sveriges bästa kundservice lanserar Tele2 nu Chatta med chefen, där en person ur Tele2 Sveriges ledningsgrupp varje vecka svarar på frågor från kunderna via en chattfunktion på hemsidan. Chatta med chefen är öppet torsdagar mellan klockan 10.00 och 11.00 på www.tele2.se/chattamedchefen. Idag, torsdag 20 april, finns VD Niclas Palmstierna på chatten.

 
– Vi vill bli ännu bättre på att lyssna på våra kunder för att hela tiden kunna anpassa oss till det som efterfrågas just nu, säger Niclas Palmstierna, VD på Tele2 Sverige AB. Chatten blir en allt naturligare kommunikations­kanal för många människor och den är ett utmärkt redskap för kunderna och ledningen att få direktkontakt. Det känns särskilt roligt att vi börjar med Chatta med chefen i Sverige, eftersom kundservice alltid varit en av mina hjärtefrågor. 
 
Niclas Palmstierna, som tillträdde som VD för Tele2 Sverige AB i december förra året, kommer närmast från tjänsten som VD för Tele2 i Danmark. Där har han bland annat arbetat med konkreta åtgärder för att förbättra kundservicen. Dessa erfarenheter tar han nu med sig till Sverige.
 
Chatta med chefen är bara ett av flera initiativ i en större satsning på kundservice. Tele2 har exempelvis nyligen infört kundservice på arabiska och persiska för att få en bättre dialog med de kunder som har dessa språk som modersmål. Förutom de egna insatserna är Tele2 också en av de drivande parterna i den oberoende telerådgivningsbyrå som nu etableras genom organisationen IT-företagen. Rådgivningsbyrån ska svara på konsumenternas frågor om telefoni och Internetuppkopplingar samt att hantera tvister mellan privatkunder och operatörer. Tele2 kommer att ingå i styrgruppen i rådgivningsbyrån, som beräknas komma igång med sitt arbete den första september i år.
                                                                                                              
Chatta med chefen är öppet torsdagar mellan klockan 10.00 och 11.00, med reservation för ändringar vid till exempel helgdagar. På www.tele2.se/chattamedchefen uppges datum för nästa chattillfälle.

 

För mer information, vänligen kontakta:
Niclas Palmstierna, VD Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626
 
Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.