Rekordvarm sommar hindrade inte svenskarna från att rekordsurfa

Tele2s årskrönika sammanfattar mobiltrafiken 2018 och det kan konstateras att sommaren inte bara slog värmerekord utan även surfrekord. Allra mest surfade vi nämligen i juli. Årets surfande präglas också av fotbolls-VM, Eurovision Song Contest och riksdagsvalet som visar tydliga toppar i mobiltrafiken. Något som Södertälje kommun bidragit starkt till då invånarna här är årets storsurfare 2018.

Uppkopplad fotbollsfest på Tele2 Arena med Europas största storbildsskärm

Det råder fotbollsfeber i världen och för alla svenska fans som stannar på hemmaplan bjuder Tele2 Arena in till fotbollsfest och visar alla Sveriges gruppspelsmatcher på Europas största storbildsskärm. Det kommer även livesändas e-sportsmatcher med lag bestående av svenska YouTube-stjärnor, och representanter från e-sportlandslaget kommer finnas på plats för att spela och coacha.

Här surfas det mest i Sverige – välkommen till Surfbältet

Sverige toppar en global lista över hur stor betydelse internet har för invånarna* och det finns ett område i norra Sverige där invånarna verkligen visar vägen – Surfbältet. Från Gällivare till Strömsund sträcker sig ett bälte genom landet där invånarna mobilsurfar 2,5 gånger mer än rikssnittet. Något som ger en fingervisning om framtidens surfande.

Tele2 vinnare i Gyllene Hjulet i kategorin ”Årets Sponsorskap”

Tele2s sponsorskap av Tele2 Arena i Stockholm är "Årets Sponsorskap" enligt upplevelseindustrins tävling "Gyllene Hjulet", som presenterade alla sina vinnare i samband med en gala i Stockholm igår torsdagen den 26 mars. – Jag är otroligt stolt över det här erkännandet. När vi bestämde …

Tele2 slutar låsa in kunder med bindningstider – ersätter alla nuvarande abonnemang med ett enda nytt utan bindningstid

Tele2 lägger ner samtliga abonnemang och ersätter dessa med ett enda nytt abonnemang där kunderna själva bestämmer innehåll och därigenom prisnivå. Samtidigt slopas bindningstiden helt och köpet av mobiltelefoner separeras från abonnemanget. Förändringen gör att kunder inte behöver sitta fast i ett köpbeslut i 24 månader, som varit branschstandard i telekom i 20 år.