Tele2 först ut i Sverige med nya Motorola razr

Idag lanserar Motorola sin nya flaggskeppstelefon på en presskonferens i Los Angeles. ”Motorola razr” kan beskrivas som[ ]återkomsten av den vikbara mobiltelefonen och har, som första smartphone på marknaden, en helt vikbar skärm som fälls ihop. Tele2 blir den första operatören i Sverige att erbjuda den omtalade telefonen, med säljstart den 24 januari 2020.

Tele2 först ut att sälja mobiltelefon med människa och miljö i fokus

Tele2 blir första svenska operatör att lansera den rättvisemärkta mobiltelefonen Fairphone 3. En telefon som är tillverkad av återvunnet material i ”Fairtrade”-certifierade fabriker och som är enkel att plocka isär och reparera. Allt för att förlänga livslängden så att användaren ska kunna ha glädje av telefonen längre och således vara snällare mot miljön.

Tele2 uppdaterar företagsportföljen med ökad surf och fri roaming i 62 länder

Idag uppdaterar Tele2 sitt företagsabonnemangserbjudande och satsar på mer data och fler länder. Den nya produktportföljen tar tillvara på det alltmer digitaliserade samhället och behovet av enkelhet som Tele2 ser hos sina företagskunder. De uppdaterade abonnemangen innebär mer värde för pengarna för företagskunderna med mer datamängd, fri data roaming och kostnadsfria samtal mellan kollegor i hela 62 länder.

Tele2 storlanserar: Sveriges mest generösa familjepaket och utökad roaming i 60 länder

Nu lanserar Tele2 nya tjänsten ”Familj” som ger föräldrar, barn, sambor, kollektiv eller vänner mer data för pengarna. I erbjudandet kan flera personer samla sina mobilabonnemang på en faktura och ta del av varsin surfpott med lika mycket data, till ett förmånligt pris. Samtidigt döps Sveriges första obegränsade mobilabonnemang, Tele2s ”Unlimited”, om till ”Obegränsad” och utökas med mer surf och samtal till 60 länder.

Tele2 hyllar obegränsade möjligheter med ny identitet

Idag presenteras Tele2s nya varumärkesidentitet och kommunikationskoncept ”Obegränsad.”, vilket firas med att kunderna erbjuds tre månader obegränsad mobildata. Den nya identiteten lanseras med kampanjen ”Obegränsad vänskap”, som visar vilka möjligheter uppkoppling innebär för människors liv. Något Tele2 tog fasta på redan 2017 då bolaget var först i Sverige med att släppa surfen fri med abonnemanget ”Unlimited”.