Maj 2019

Tele2 hyllar obegränsade möjligheter med ny identitet

Idag presenteras Tele2s nya varumärkesidentitet och kommunikationskoncept ”Obegränsad.”, vilket firas med att kunderna erbjuds tre månader obegränsad mobildata. Den nya identiteten lanseras med kampanjen ”Obegränsad vänskap”, som visar vilka möjligheter uppkoppling innebär för människors liv. Något Tele2 tog fasta på redan 2017 då bolaget var först i Sverige med att släppa surfen fri med abonnemanget ”Unlimited”.

April 2019

Besikta Bilprovning väljer Tele2 som helhetsleverantör av kommunikationstjänster

Besikta Bilprovning i Sverige AB med cirka 165 besiktningsstationer på drygt 143 orter i Sverige och driver utvecklingen av förbättrad bilsäkerhet och ett enklare biläggande. Besikta har efter en upphandling valt Tele2 som leverantör av sin serverdrift. Avtalet löper i fem år och i kombination med tidigare uppdrag är Besikta nu helhetskund hos Tele2.

Tele2s syn på ny datalagringslagstiftning

Tele2 har i flera år efterfrågat en ny svensk datalagringslagstiftning. Det nya lagförslaget har visserligen brister, men uppnår en bättre balans mellan behovet av verktyg för brottsbekämpning och personlig integritet. I valet mellan fler år utan lagstiftning och nuvarande lagförslag väljer Tele2 därför det senare och har inga planer på någon form av överklagande.

Mars 2019

Februari 2019

Tele2 lanserar eSIM som ersätter det fysiska sim-kortet

Slipp ta reda på vilken storlek sim-kortet ska ha för att passa din nya mobiltelefon och glöm letandet efter den lilla nålen. Det traditionella sim-kortet är snart ett minne blott då funktionaliteten nu byggs in i mobiltelefoner, surfplattor och andra uppkopplade enheter. Tele2 är en av de första operatörerna i Sverige att lansera eSIM till mobiltelefoner och först ut med funktionaliteten är Iphone XR och XS.

Januari 2019

Tele2 och Fotografiska lanserar fotoskola för att inspirera fler att ta bättre mobilbilder

Mobilkameran är idag ett viktigt verktyg för att prata och hålla kontakt med familj och vänner. I sociala medier delas över två miljarder bilder dagligen*, vilket tyder på att fotografering blivit ett av våra främsta uttryckssätt. Med det kommer också en vilja att bli bättre på att fotografera. Därför lanserar Tele2 och Fotografiska den digitala mobilfotoskolan ”Plåta med mobilen”.