Oktober 2020

Tele2 lanserar 5G i Borlänge

Sedan Tele2 var först ut med att lansera 5G i Sverige är bolaget fortfarande den enda operatören som erbjuder uppkoppling med riktiga 5G-hastigheter. Utrullningen av Tele2s 5G sker successivt och nu har turen kommit till Borlänge. I centrala Borlänge kan alla Tele2-kunder med ett Obegränsad-abonnemang och en 5G-kompatibel telefon använda Tele2s 5G-nät utan extra kostnad. Dessutom har 4G-nätet fått en ordentlig uppgradering.

Tele2 öppnar nytt toppmodernt kundservicekontor i Sundsvall

Från och med hösten 2021 flyttar Tele2 all kundserviceverksamhet i Västernorrland till Sundsvall, där ett helt nytt kontor byggs ovanpå In:Gallerian. Flytten är en del av Tele2s strategi att kombinera kundservicen för flera varumärken och tjänster för att kunna ge kunderna en ännu bättre service. All personal som idag arbetar på de befintliga kundservicekontoren i Sundsvall och Härnösand flyttar med till den nya adressen.

Juli 2020

Tele2 erbjuder tidsbokning för personlig service i butik

Spridningen av Corona-viruset har nu påverkat Sverige under flera månader och behovet av uppkoppling är större än någonsin. Som en del i Tele2s arbete med att säkerställa personlig service och rådgivning till alla, inklusive personer i riskgrupp, erbjuds nu kunder i den äldre åldersgruppen möjlighet att boka ett personligt möte i Tele2s butiker i Sverige.

Maj 2020

Tele2 förändrar i butikskedjan

Sedan Tele2s butikskedja grundades 2009 har butikerna haft stor inverkan på Tele2s affär och position på marknaden. Varje butik har bidragit med ökad försäljning och att ge kunder möjlighet att uppleva Tele2s produkter och tjänster. I takt med att digitaliseringen i samhället ökar så förflyttas samtidigt konsumtionsmönster alltmer från butik till näthandel. Tele2 inleder därför resan mot ett nytt butikserbjudande med större fokus på service och upplevelse.

Distansarbetet har ökat med 400% under coronakrisen visar undersökning från Tele2

Sedan 2011 har Tele2 Företag gjort en undersökning om digitaliseringen på arbetsplatserna där vi bland annat frågat yrkesarbetande svenskar om vad de tycker om kvaliteten på sin arbetsgivares IT-tjänster. I årets undersökning har vi med hjälp av Kantar Sifo undersökt svenskarnas inställning till distansarbete både innan och under coronakrisen. I yrkesgrupper med förutsättningar att jobba på distans ser vi en ökning från 15 till 57 procent av total arbetstid mellan februari och april, en ökning med nästan 400%. Undersökningen visar också att IT- och telefonilösningarna som företagen har fungerar under krisen och 4 av 10 säger att de kommer att jobba mer på distans när de får återgå till sina kontor igen.

Tele2s samhällsroll till följd av Corona-pandemin

Det är många som nu arbetar eller studerar hemifrån och håller kontakt med släkt och vänner via telefon och videosamtal. Tele2s främsta fokus är därför att säkerställa så att våra tjänster fungerar så bra som möjligt, men som bolag kan vi bidra med mycket mer. Här sammanfattas Tele2-koncernens arbete och initiativ till följd av Corona-pandemins påverkan på samhället.

Svenska företagares mobilsurf ökade med 43 % under 2019, visar undersökning från Tele2

Svenska företagare har ökat sitt mobilsurfande under 2019 med 43 procent jämfört med föregående år. Det visar Tele2s rapport Data om Data som släpps för andra året i rad. Samtidigt fortsätter antalet telefonsamtal att minska ytterligare med en nedgång på sju procent. Coronakrisen har ändrat beteendemönstret och vi ser i mars 2020 en ökning av både antalen och längden på telefonsamtalen.

Mars 2020

Februari 2020

Tele2 motverkar bedrägeriförsök med ny rapporteringstjänst för kunder

Tele2 lanserar som första operatör i Sverige en ny tjänst som ska motverka förekomsten av bedrägeriförsök via sms, så kallat ”smishing”. Kunder kan nu vidarebefordra misstänkta sms till nummer 777 och därmed hjälpa Tele2 att identifiera och blockera avsändaren från fortsatta försök att lura personer på känslig ekonomisk information.

Januari 2020

Tele2 Företag lanseras hos MittNät

Tele2 Företag lanserar fast bredband hos MittNät öppna nät i Arvika, Forshaga, Hammarö, Karlstads, Munkfors, Kil, Årjäng, Åmåls och Vansbros kommuner. Genom att tillhandahålla stabila och snabba nätkopplingar på upp till 1 Gbit/s, förstärker Tele2 Företag sitt erbjudande till lokala företagskunderna i Värmland och Dalarna.