Mars 2019

Tele2 kommenterar säkerhetsbrist i röstbrevlåda

Under dagen 22 mars blev Tele2 uppmärksammat på en säkerhetsbrist i röstbrevlådan som gör att obehöriga har kunnat nå andra abonnenters telefonsvarare. Problemet är nu löst för majoriteten av Tele2s privatkunder och fortsatt arbete pågår med att säkerställa full åtgärd för samtliga kunder.

Februari 2019

Tele2 lanserar eSIM som ersätter det fysiska sim-kortet

Slipp ta reda på vilken storlek sim-kortet ska ha för att passa din nya mobiltelefon och glöm letandet efter den lilla nålen. Det traditionella sim-kortet är snart ett minne blott då funktionaliteten nu byggs in i mobiltelefoner, surfplattor och andra uppkopplade enheter. Tele2 är en av de första operatörerna i Sverige att lansera eSIM till mobiltelefoner och först ut med funktionaliteten är Iphone XR och XS.

Januari 2019

Tele2 och Fotografiska lanserar fotoskola för att inspirera fler att ta bättre mobilbilder

Mobilkameran är idag ett viktigt verktyg för att prata och hålla kontakt med familj och vänner. I sociala medier delas över två miljarder bilder dagligen*, vilket tyder på att fotografering blivit ett av våra främsta uttryckssätt. Med det kommer också en vilja att bli bättre på att fotografera. Därför lanserar Tele2 och Fotografiska den digitala mobilfotoskolan ”Plåta med mobilen”.