Tele2 öppnar nytt toppmodernt kundservicekontor i Sundsvall

Från och med hösten 2021 flyttar Tele2 all kundserviceverksamhet i Västernorrland till Sundsvall, där ett helt nytt kontor byggs ovanpå In:Gallerian. Flytten är en del av Tele2s strategi att kombinera kundservicen för flera varumärken och tjänster för att kunna ge kunderna en ännu bättre service. All personal som idag arbetar på de befintliga kundservicekontoren i Sundsvall och Härnösand flyttar med till den nya adressen.

En del av Tele2s strategi är att sälja fler tjänster som kombinerar både fast och mobil uppkoppling med underhållning till kunderna. Därför byggs nu ett nytt modernt kontor för kundservice, placerat i centrala Sundsvall. Inflyttning i de nya lokalerna med 300 arbetsplatser, påbörjas under hösten 2021 och innebär att all verksamhet i Västernorrland samlas på en och samma plats.

– Våra kunder efterfrågar idag en kombination av mobil och fast uppkoppling tillsammans med underhållning via streaming och TV. Därför gör vi nu en stor långsiktig satsning på ett helt nytt och modernt kundservicecenter i Sundsvall som vi är övertygade om kommer att bidra till en ännu bättre kundupplevelse, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Tele2.

De befintliga kontoren i Härnösand och Sundsvall kommer samtidigt som flytten pågår att stängas och  samtliga anställda flyttar till det nya kontoret.

– Vi vill vara en så attraktiv arbetsgivare som möjligt i regionen och vi tror att det nya moderna kontoret kommer bli Sveriges bästa kundservicekontor både för våra anställda och för våra kunder, avslutar Samuel Skott.

Det nya kontoret byggs av Diös i två våningar ovanpå In:Gallerian, på Storgatan i centrala Sundsvall, med butiker, restauranger och ett helt nytt hotell bara ett stenkast därifrån.

Presskontakt
Fredrik Hallstan, Head of B2B and Fixed Communications Tele2, +46 761 15 38 30/ fredrik.hallstan@tele2.com
Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/