Fina utmärkelser på årets Gyllene hjulet-gala!

Fina utmärkelser på årets Gyllene hjulet-gala!

Tele2 Arena vann årets bästa sponsring på Gyllene hjulet-galan tillsammans med Story design studio, PS Communication, Kurppa Hosk, North Kingdom, HiQ, Spotlight PR & Karlsson Svensson. Dessutom tog Comviqs Partykasse hem ”Årets kreativa lösning”.

Idén med partykassen skapades tillsammans med Knut Kommunikation och målet var att försöka synas och nå ut till målgruppen på en plats som normalt sätt är helt stängd för Comviq.

Sofie Eriksson, du jobbar med marknadsföring på Comviq. Berätta lite om bakgrunden till Partykassen.

Eftersom Telenor har avtal med Skistar så kan inte vi nå studenter som är uppe och åker skidor i Åre via traditionell marknadsföring. Därför var vi tvungna att vara riktigt, riktigt kreativa. Vi skapade en kasse som innehöll ett gäng saker som kan vara bra att ha på en fest, som exempelvis läsk, och levererade dem till dörren. Kassen innehöll förstås även ett erbjudande från Comviq.

Men hur fick de som ville ha en partykasse reda på att ni var på plats i Åre?

– Eftersom vi var tvungna att vara i rörelse körde vi runt i vår bil. Vi stannade till på platser där studenter håller till och delade ut Pringles-rör som hade information om Partykassen och ett telefonnummer. Sedan när vi fick sms med en adress åkte vi dit med en kasse.

Så här lyder nomineringstexten som är hämtad från www.gyllenehjulet.se/vinnare

Vad gör man om man inte är önskvärd, har en liten budget och vill stå ut i kampen om samma målgrupp som alla andra vill åt under studentveckorna i Åre? Svar: Man vågar genomföra en starkt kreativ ide, lanserar Comviqs partykasse och går under radarn. Kampanjen var lika genial som enkel. Helt och hållet på målgruppens villkor och i varumärkets anda. Studenterna sms:adeett nummer, de som valdes ut fick ett kostnadsfritt party-kit levererat direkt till festen och Comviq blev mästare på att mingla med målgruppen. Succén blev omedelbar och tack vare den kreativa lösningen blev Comviq festens snackis.