MediaCom får fortsatt förtroende av Tele2 & Comviq

Under hösten har Tele2 Sverige genomfört en omfattande mediebyråpitch. Upphandlingen hade höga krav på strategisk kompetens, digital förståelse, innovation, kostnadsgarantier och effektiva medieköp. Nu står det klart att MediaCom får fortsatt förtroende av Tele2.

Tele2 sökte en nytänkande och innovativ mediebyrå som kunde säkerställa att Tele2 och Comviq fortsatt kunde utmana och ligga i framkant i det föränderliga medielandskapet. MediaCom, som arbetat med Tele2 i 8 år, presenterade den bästa lösningen och gick ut som vinnare i upphandlingen.

–        Vi är oerhört imponerade över MediaCom:s pitch. Det var tuff konkurrens och MediaCom presenterade det absolut bästa erbjudandet. Trots vårt långtgående samarbete visade de en stor vilja att fortsätt vilja utveckla vårt samarbete även i framtiden, säger Åse Holmberg, Kommunikations- och marknadsdirektör Tele2 Sverige.

–        Vi på Tele2 och Comviq vill konstant vara i framkant och anpassa våra medieköp till det nya medielandskapet. Här kommer MediaComs expertis verkligen till sin rätt. Deras kreativa lösningar hjälper oss att fortsatt vara innovativa i vår mediemix och jag ser framemot vårt fortsatta samarbete, säger Martina Göransson, Mediechef Tele2 Sverige.

Det nya avtalet omfattar både Tele2 privat- och företagsmarknad samt Comviq.

–          Vi är otroligt stolta och glada över förtroendet att fortsätta vår gemensamma resa tillsammans med Tele2. En resa som hela tiden kräver att vi tänker nytt, smartare och utvecklar oss i takt med de nya kraven som ställs i den allt mer uppkopplade och digitala världen. Vårt samarbete med Tele2 präglas av att vi hela tiden utmanar och utvecklar varandra. Detta gör att Tele2 alltid har varit och är en drömkund för oss, säger Joachim Nordlind, VD MediaCom Sverige.  

För mer information kontakta: 

Louise Ekman, press- och PR-ansvarig, Tele2 Sverige, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com