September 2018

Augusti 2018

Juli 2018

Tele2 får förlängt förtroende av Stockholms stad

Tele2 får fortsatt förtroende att sköta Stockholms stads datanät efter att ha vunnit en ny upphandling med S:t Erik kommunikation AB. Avtalet omfattar drift- och supporttjänster som ska möjliggöra effektiv datakommunikation för Stockholms stads verksamheter, till ett totalt värde av cirka 600 miljoner kronor.

Prisbelönt sommarplugg för ungdomar återvänder till Tele2 Arena

Efter förra årets succésatsning arrangerar nu Tele2 återigen ”Sommarplugget” för nyanlända ungdomar på Tele2 Arena, tillsammans med Right To Play. Sommarplugget, som är en del av ett större jobb- och praktikprogram, initierades 2017 och innebär att nyanlända ungdomar får en plats där de kan plugga tillsammans, öva praktisk svenska, praktisera och sommarjobba.

Tele2 först ut i Sverige med Android zero-touch enrollment – för enklare mobilanvändning på företag

Tele2 är först ut bland de svenska operatörerna att lansera Googles tjänst ”Android zero-touch enrollment” som hjälper företags medarbetare att snabbt komma igång med sin arbetsmobil. Tjänsten är en del av ”Android Enterprise” och kommer förenkla för anställda att använda samma digitala verktyg hemma som på jobbet, samtidigt som det förbättrar företagets säkerhet.

Svenska företag bäst på innovation och sämst på personalfrågor

Svenska företag rankar sig själva som bäst inom innovation och it i sin verksamhet och att de har mest utvecklingspotential i personal- och arbetsmiljöfrågor. Det visar ”Stay Ahead Index” som skapats av Tele2 för att mäta hur framgångsrika företag är. Resultatet visar att det genomsnittliga snittet för svenska företag idag är 6,9 av 10.

Tele2 kommenterar gemensam 5G-satsning för Norden

Tele2 ställer sig bakom de nordiska statsministrarnas ambition att göra Norden till den mest integrerade 5G-regionen i världen. 5G-teknologin kommer skapa förutsättningar för att kraftfullt driva på nästa steg i utvecklingen och digitaliseringen av såväl offentlig som privat sektor i de nordiska länderna. Tele2 vill bidra till detta digitaliseringsarbete genom att bygga ett gemensamt 5G-nät i världsklass tillsammans med Telenor i det samägda nätbolaget Net4Mobility.

Bröderna Max och Allen vinner världens första End-Up med idén Heartstrings

Tidigare idag korades vinnaren i Tele2:s tävling End-Up och det startklara aktiebolaget överlämnades till bröderna Max Mohammadi och Allen Mohammadi med idén Heartstrings. Det innebär att de från och med idag tar över ett komplett företag inklusive specialdesignat kontor och startkapital, till ett sammanlagt värde av två miljoner kronor.

Tele2 – Sveriges mest energieffektiva operatör

Tele2s energieffektiviseringsarbete i 4G-nätet har nu gett resultat. Ett år efter att Tele2 aktivt stängt av basstationernas effektförstärkare när stationerna inte nyttjas av kund har initiativet sparat drygt 2,3 miljoner kWh. Nu tar Tele2 nästa steg i sin resa som Sverige mest energieffektiva operatör.

Mars 2018

25 år sedan Tele2 demokratiserade telefonin

I år är det 25 år sedan Tele2 grundades och det svenska telemonopolet bröts. Tack vare den fria konkurrensen har mycket hänt sedan dess. Från en fast telefon hemma i köket till möjligheten att ringa och surfa oavsett var man befinner sig. Inte minst har svenskarna fått större valfrihet och lägre priser.

Februari 2018

Tele2 startar världens första End-Up – ett komplett företag utan idé

Nu startar Tele2 End-Up – tävlingen där vem som helst med en stark affärsidé har möjlighet att vinna ett komplett företag till ett värde av två miljoner kronor. Med utgångspunkt i att nio av tio nystartade företag inte överlever på lång sikt, vill Tele2 ändra på förutsättningarna och har därför startat End-Up – ett företag byggt på den senaste forskningen om vad som krävs för att företag ska bli framgångsrika. Det End-Up saknar är en affärsidé.

Januari 2018