Svenska företag bäst på innovation och sämst på personalfrågor

Svenska företag rankar sig själva som bäst inom innovation och it i sin verksamhet och att de har mest utvecklingspotential i personal- och arbetsmiljöfrågor. Det visar ”Stay Ahead Index” som skapats av Tele2 för att mäta hur framgångsrika företag är. Resultatet visar att det genomsnittliga snittet för svenska företag idag är 6,9 av 10.

Bröderna Max och Allen vinner världens första End-Up med idén Heartstrings

Tidigare idag korades vinnaren i Tele2:s tävling End-Up och det startklara aktiebolaget överlämnades till bröderna Max Mohammadi och Allen Mohammadi med idén Heartstrings. Det innebär att de från och med idag tar över ett komplett företag inklusive specialdesignat kontor och startkapital, till ett sammanlagt värde av två miljoner kronor.

Mars 2018

25 år sedan Tele2 demokratiserade telefonin

I år är det 25 år sedan Tele2 grundades och det svenska telemonopolet bröts. Tack vare den fria konkurrensen har mycket hänt sedan dess. Från en fast telefon hemma i köket till möjligheten att ringa och surfa oavsett var man befinner sig. Inte minst har svenskarna fått större valfrihet och lägre priser.

Februari 2018

Tele2 startar världens första End-Up – ett komplett företag utan idé

Nu startar Tele2 End-Up – tävlingen där vem som helst med en stark affärsidé har möjlighet att vinna ett komplett företag till ett värde av två miljoner kronor. Med utgångspunkt i att nio av tio nystartade företag inte överlever på lång sikt, vill Tele2 ändra på förutsättningarna och har därför startat End-Up – ett företag byggt på den senaste forskningen om vad som krävs för att företag ska bli framgångsrika. Det End-Up saknar är en affärsidé.