Oktober 2015

Comviq och Tele2 i topp på kundnöjdhet när Svenskt Kvalitetsindex undersökt telekombranschen

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätning över konsumenters nöjdhet med mobiloperatörer offentliggjordes tidigare i dag. Tele2 Sveriges två varumärken toppar undersökningen: Comviq har Sveriges nöjdaste kunder och Tele2 är näst bäst, men gör också den starkaste ökningen från föregående år.

September 2015

Tele2 skänker 255 kr per anställd till UNHCR

I vår omvärld i Europa pågår det en fruktansvärd flyktingkatastrof. Eller rättare sagt den katastrof som pågår har pågått i fyra år men har kulminerat senaste veckorna och vi har alla sett oerhörda bilder som inte lämnar någon av oss oberörd. Jag vet att alla känner en frustration och många gör stora insatser, både genom att skänka pengar eller driva egna initiativ. Allt för att hjälpa till på det sätt man kan. Många av er här har också gjort fantastiska insatser genom till exempel säljtävlingar till förmån för nödställda. Det visar på en stor medmänsklighet.

Juni 2015

Maj 2015

Tele2 Sveriges säkerhetsarbete prisat på branschgalan Retail Awards

Under kvällen måndagen den 11 maj hölls den årliga branschgalan Retail Awards i Stockholm som arrangeras av tidningen Dagens Handels tillsammans med branschorganisationen Svensk Handel. Tele2 Sverige fick i samband med galan ta emot det prestigefulla priset för "Årets Säkerhetslyft" för lösningen "2-kronan" som man tagit fram för att motverka bedrägerier i samband med utlämning av hårdvara genom postombud och utlämningsställen för varumärket Comviq.

Tele2 på DN Debatt: Myndigheters frågor om sök i våra system skenar – stoppa massövervakningen

Lagstiftaren måste ta sitt ansvar och inleda en översyn av det svenska datalagringssystemet för att stärka integritetsskyddet för alla svenskar som ringer, smsar, mobilsurfar och är uppkopplade i allmänhet. Det skriver Tele2 Sveriges VD Thomas Ekman och chefsjurist Stefan Backman i dag på DN Debatt och lägger fram fyra områden där datalagringssystemet bör ändras.

April 2015

Mars 2015

Tele2 vinnare i Gyllene Hjulet i kategorin ”Årets Sponsorskap”

Tele2s sponsorskap av Tele2 Arena i Stockholm är "Årets Sponsorskap" enligt upplevelseindustrins tävling "Gyllene Hjulet", som presenterade alla sina vinnare i samband med en gala i Stockholm igår torsdagen den 26 mars. – Jag är otroligt stolt över det här erkännandet. När vi bestämde …