Tele2 fördjupar samarbetet med Djurgården fotboll och Hammarby fotboll

Tele2 fördjupar samarbetet med Djurgården fotboll och Hammarby fotboll

Nu fördjupas samarbetet mellan Tele2 som namnsponsor för Tele2 Arena i Stockholm och de två stora hemmaklubbarna Djurgården och Hammarby. I nya samarbetsavtal skapas förutsättningar att kunna erbjuda en ännu bättre arenaupplevelse för alla besökare som varje år upplever fotboll på Tele2 Arena.

Tele2 Arena invigdes under sommaren 2013 och har snabbt blivit ett naturligt nytt hem för fotbollsklubbarna Hammarby, Djurgården och deras respektive fans. 2014 utsågs arenan till världens bästa på ansedda The Stadium Business Awards. Nu tas nästa steg av Tele2 för att erbjuda ännu bättre upplevelser på arenan genom nya samarbetsavtal med klubbarna.

– Det här är ett viktigt steg i att ytterligare förhöja arenaupplevelsen för Tele2 Arenas besökare, som kan delas med hjälp av arenans infrastruktur för WiFi och mobilnät. Vi samarbetar redan nära med Stockholm Globe Arenas och Live Nation, nu fördjupar vi samarbetet även med Hammarby och Djurgården som är ytterligare två viktiga aktörer på Tele2 Arena, säger Pernilla Oldmark, Kommunikations- och marknadsdirektör Tele2 Sverige.

Syftet med samarbetsavtalen är att tillsammans med fotbollsklubbarna utveckla upplevelsen på Tele2 Arena. Samarbetet omfattar olika delar i allt från att tillsammans skapa content, delta i affärssammanhang till att få en ännu djupare aktivering kring de plattformar som är centrala för Tele2, mobilen och i synnerhet Tele2 Arena-appen.

– Tele2s närvaro och kompetens har gjort Tele2 Arena till en av de mest funktionella arenorna i fotbollsvärlden. Hög servicenivå till våra supportrar är av största betydelse för oss, att ha en partner som Tele2 som delar ambitionen att göra evenemangen på Tele2 Arena till de bästa matchupplevelserna i världen är perfekt för oss. När Tele2 nu även blir en kommersiell partner till Hammarby Fotboll stärker det både oss som klubb och samarbetet mellan våra organisationer, säger Hammarby Fotbolls VD Henrik Kindlund.

Dessutom omfattar avtalen också matchvärdskap med omröstning avmatchens spelare, medlemskap i klubbarnas affärsnätverk och möjlighet för Tele2 att använda profiler från lagen. Tele2 kommer även att stödja de bägge damlagen och koppla upp lagens spelarbussar med riktigt snabb WiFi för att spelarna ska kunna hålla kontakt med nära, kära och fansen..

– Vi är oerhört glada och nöjda över att Tele2 tar steget och blir officiell partner till Djurgården fotboll. Vi är redan tätt sammanknutna genom att vi spelar på en arena där Tele2 bidrar med sin kunskap, sin teknik och sin innovationsrikedom för att utveckla arenaupplevelsen för våra besökare. Att man tar klivet in som Officiell partner till Djurgården Fotboll förstärker bilden av att vi har ett av Sveriges starkaste varumärken och är attraktiva som samarbetspartners, säger Henrik Berggren, Djurgården Fotbolls VD.

I år finns det nya funktioner i Tele2 Arena-appen för att alla fans på bästa sätt ska kunna följa Djurgården/Hammarby på plats på arenan. Sedan tidigare har appen erbjudit publiken chansen att titta på repriser, se matchen ur en annan vinkel än från den vanliga sittplatsen, dela sina upplevelser från matcher i sociala medier och få sina bilder publicerade på storbildsskärmar på arenan.

Högupplösta pressbilder bifogas. Vid publicering, vänligen uppge (Fotograf: Richard Ortega)
(Bildtext: Från vänster, Henrik Berggren DIF, Pernilla Oldmark Tele2, Henrik Kindlund HIF)

Presskontakt:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige, 070-426 40 06
Daniel Malmgren, Marknadsansvarig Djurgården Fotboll, 0725-54 64 80
Henrik Kindlund, VD Hammarby Fotboll, 0702-56 64 44