Tele2Comviq utökar med flerspråkig kundservice

Tele2Comviq tar nu ett nytt grepp och inför kundservice på arabiska och persiska för sina kontantkortskunder. Många av kunderna har uttryckt en önskan om att få hjälp av kundservice på sitt eget hemspråk. Genom möjligheten att få prata med kundservice på sitt eget språk, till en början på arabiska och persiska, vill Tele2Comviq göra kontakten med kundservice ännu enklare.

 
– Tele2Comviq har de mest nöjda privatkunderna enligt en färsk undersökning från Svenskt Kvalitetsindex*. Genom vår nya flerspråkiga kundservice ökar vi nu servicenivån ytterligare och vår målsättning är att utöka med fler språk, säger Anders Steen, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Tele2Comviqs kundservice på arabiska och persiska har öppet vardagar klockan 8-17 och nås på 0774-45 45 45 (arabiska) eller 0774-45 45 46 (persiska). Det går även att skicka
e-postmeddelanden till: flersprakig@tele2.se.

Tele2Comviq har också tagit fram en sjuspråkig guide som besvarar de vanligaste frågorna från kontantkortskunder på svenska, engelska, franska, spanska, turkiska, arabiska och persiska. Den finns för nedladdning på www.tele2.se/flersprakig samt hos Tele2Comviqs återförsäljare.

Billigare utlandssamtal
Tele2Comviq har tidigare förbättrat sina erbjudanden till kunder som ringer många utlandssamtal. I september införde Tele2Comviq kompispriser, 0 kr per minut till alla inom Tele2Comviqs mobilnät i Sverige, för kunder som valt Kontant Amigos. Samtidigt sänktes priset för utlandssamtal till mobiltelefon för Amigos-kunderna med upp till 60 %.

* Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett system för att mäta och analysera hur kunder och användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Oberoende SKI-mätningar av telekombranschen genomförs årligen av Institutet för Kvalitetsutveckling och Handelshögskolan i Stockholm.
För mer information om villkor och samtalspriser, se: www.tele2.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Steen, ansvarig privatmarknaden Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26
 
 
Tele2Comviq är en del av Tele2, som är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 30,3 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.